Η μόνη χρησιμότητα αυτών των σχεδίων για την Παιδεία είναι για να φωνασκεί η αντιπολίτευση, να εκδίδει ψηφίσματα η καθολικώς διαμαρτυρόμενη (ακόμη και για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση) ΟΛΜΕ.
Εχουμε γράψει πολλάκις για τα γκράντε σχέδια «αναμόρφωσης της εκπαίδευσης». Για την ακρίβεια, έχουμε γράψει τόσες φορές όσοι ήταν και οι υπουργοί που πέρασαν από τη Μητροπόλεως παλιότερα ή από το Μαρούσι τώρα. Κάθε ένας θεωρεί καθήκον του να αλλάξει μια και διά παντός το τοπίο της εκπαίδευσης. Σισύφειο έργο που μάλλον ξεκινά από το «Ουκ εά με καθεύδειν το του Παπανούτσου τρόπαιον». Τη μία χρονιά διδάσκονται λατινικά και την άλλη κοινωνιολογία. Πότε έχουμε τράπεζες θεμάτων, αλλά καλύτερα λειτουργούν οι παρατράπεζες των φροντιστηρίων. Κάποιες φορές εξετάζονται 4 μαθήματα κι άλλες 14. Προχθές η κ. Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε «αύξηση εξεταζομένων μαθημάτων σε 7, από 4 που ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ, ενώ προ ΣΥΡΙΖΑ ήταν 11-14».
Πριν από ακριβώς ένα χρόνο, (21.4.2019), γράφαμε πως «έχουμε χάσει τον λογαριασμό από τα “πολυνομοσχέδια” για την Παιδεία που κατατέθηκαν, και δυστυχώς ψηφίστηκαν, τα τελευταία χρόνια». Τότε ο κ. Κώστας Γαβρόγλου είχε καταθέσει το magnum opus του (να σε τι χρειάζονται τα λατινικά στα σχολεία) έκτασης 112.000(!) λέξεων, οι οποίες προστέθηκαν στις 36.000 λέξεις που είχε ο νόμος Γαβρόγλου του 2018. Προ Γαβρόγλου είχαμε τη «μεταρρύθμιση Φίλη» και ακόμη πιο πριν τις αλλαγές Μπαλτά, και το 2013 τις 28.000 λέξεις του κ. Κώστα Αρβανιτόπουλου. Τότε προβλέπαμε ότι «μέχρι να εφαρμοστεί αυτό το γκράντε σχέδιο για την Παιδεία, η ζωή –όπως κάνει πάντα– θα έχει αλλάξει τα δεδομένα και ο μεθεπόμενος υπουργός θα παρουσιάσει ένα ακόμη κείμενο 28.000 λέξεων ως την “οριστική απάντηση” σε όλα τα προβλήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» («Ο Σίσυφος της Παιδείας», «Καθημερινή», 25.8.2013). Κοντά στις 34.000 λέξεις έχει το καινούργιο νομοσχέδιο που κατέθεσε για διαβούλευση η κ. Κεραμέως, ίσως επειδή συμπεριλαμβάνει και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τελικώς, η μόνη χρησιμότητα αυτών των νομοσχεδίων είναι για να φωνασκεί η αντιπολίτευση, να εκδίδει ψηφίσματα η καθολικώς διαμαρτυρόμενη (ακόμη και για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση) ΟΛΜΕ και να βγάζουν τάχα μου ευφάνταστους τίτλους οι εφημερίδες: «Κατεδάφιση της δημόσιας Παιδείας», «Νεοφιλελεύθερη επέλαση στα σχολεία» (όταν το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και τις λεπτομέρειες πρόσληψης ωρομίσθιων καθηγητών) και άλλα τέτοια τερπνά.
«Δηλώνουμε προς το υπουργείο Παιδείας ότι σύντομα θα λάβει όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες απαντήσεις που επιβάλλονται από τις απαράδεκτες και αντιδημοκρατικές ενέργειές του» ανακοίνωσε η ΟΛΜΕ (22.4.2020). Σιγά τα αίματα! Δεν μαθαίνουν πρώτα τι είναι ηλεκτρονικός υπολογιστής, διότι τώρα που, λόγω κορωνοϊού, έγινε αναγκαία η εξ αποστάσεως εκπαίδευση το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών διαπίστωσε ότι «μόνο αναστάτωση δημιουργεί στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς» (13.3.2020)…
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 25.4.2020