Μετά τον Λεβέντη και ο Καμμένος υπέρ της «ρύθμισης» των δημοσκοπήσεων…
Γράφαμε πριν από μερικές ημέρες για τις αθεμελίωτες καταγγελίες του κ. Βασίλη Λεβέντη, που ήθελαν κάποιον να τον πλησίασε στην Θεσσαλονίκη και να του ζήτησε 10.000 ευρώ προκειμένου να φανεί το κόμμα του με ποσοστό 7% με 8% στην επόμενη δημοσκόπηση της εταιρείας. Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε και την απαίτηση να δώσει διευθύνσεις και ονόματα, ο πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων άλλαξε τροπάρι και δήλωσε ότι «αλλοιώθηκαν τα λεγόμενά μου. Εγώ δεν βγήκα να καταγγείλω ότι με πλησίασε ένας, να του δώσω 10.000 για να μου βάλει μεγάλα ποσοστά. Εγώ βγήκα και είπα ότι είναι σάπιο το πεδίο αυτό». Σημειώναμε, δε, ότι πρέπει να προσέχουμε «όχι επειδή η καταγγελία είναι σοβαρή, αλλά διότι η πρωτοβουλία της Ενωσης Κεντρώων βολεύει μια παραπαίουσα κυβέρνηση η οποία δεν φημίζεται για την προσήλωσή της στον δημοκρατικό κανόνα» («Η προπόνηση του κ. Λεβέντη», 28.9.2016).
Μία εβδομάδα μετά, ο κυβερνητικός συνεταίρος Πάνος Καμμένος έκανε ότι δεν άκουσε τη διάψευση του κ. Λεβέντη και αναφέρθηκε σε συνέντευξή του ότι, σύμφωνα με τις καταγγελίες της Ενωσης Κεντρώων, «οι εταιρείες δημοσκοπήσεων φαίνεται ότι βγάζουν το αποτέλεσμα ανάλογα με το ποιος πληρώνει». Στην ερώτηση τι δεν κάνει καλά η κυβέρνηση και πατώνει στις δημοσκοπήσεις, δεν στάθηκε στο γεγονός ότι χαντάκωσε την οικονομία και γονατίζει την κοινωνία. Ο κ. Καμμένος δεν διαπίστωσε ότι το υβρίδιο ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν μπορεί να μοιράσει δυο γαϊδουριών άχυρα, ούτε ότι πνίγεται στον βούρκο του «ηθικού πλεονεκτήματος». «Αυτό που δεν κάνει καλά η κυβέρνηση», είπε ο κ. Καμμένος, «είναι ότι αφήνει τις εταιρείες δημοσκοπήσεων, που εξαπάτησαν τον ελληνικό λαό σε όλες τις τελευταίες εκλογικές διαδικασίες, να λειτουργούν χωρίς κανόνες. Οι εταιρείες, οι οποίες έδειχναν στο δημοψήφισμα ότι προηγείται το “Ναι” και τελικά προέκυψε αυτή η τεράστια διαφορά, οι εταιρείες που παρουσίαζαν ως καταλληλότερο πρωθυπουργό τον Σημίτη, οι εταιρείες που έδειχναν νίκη της Νέας Δημοκρατίας, καταστροφή του ΣΥΡΙΖΑ και μη είσοδο των ΑΝΕΛ στη Βουλή, συνεχίζουν να δημοσκοπούν» (RealNews 2.10.2016).
Με λίγα λόγια, πρέπει να ετοιμαζόμαστε για ένα ακόμη ολίσθημα ανελευθερίας μιας κυβέρνησης που παρουσιάζει ιδιαίτερη αποστροφή στους δημοκρατικούς κανόνες. Φυσικά δεν ξέρουμε ποια μορφή θα έχει το ολίσθημα αυτό. Μπορεί ο κ. Νίκος Παππάς να έχει παραγγείλει καμιά νέα μελέτη στο Ινστιτούτο της Φλωρεντίας, το οποίο θα διαπιστώσει ότι μόνο τέσσερις εταιρείες δημοσκοπήσεων χωρούν στην ελληνική αγορά. Μπορεί να κάνει διαγωνισμό και να προκρίνει την εταιρεία Bridging Europe, τη μόνη που σήμερα δίνει προβάδισμα στον ΣΥΡΙΖΑ.
Δεν ξέρουμε πού μπορεί να φτάσει αυτή η κυβέρνηση με το μείγμα θράσους και περιφρόνησης στη Δημοκρατία που τη διακρίνει. Να περιμένουμε σίγουρα κάποια νομοθετική ρύθμιση απαγόρευσης των δημοσκοπήσεων 15 ημέρες πριν από τις εκλογές. Ετσι κι αλλιώς, αυτά τα έκαναν κι άλλοι. Την απαγόρευση θέσπισε το ΠΑΣΟΚ το 2003, όταν έχανε τις εκλογές· την ήρε η Νέα Δημοκρατία το 2007, όταν κέρδιζε τις εκλογές· την επέβαλε εκ νέου η Ν.Δ. το 2009, όταν έχανε τις εκλογές· και την ήρε –προς τιμήν της– η κυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ το 2014 παρά το γεγονός ότι έχανε τις εκλογές. Τώρα, με «λαγό» τον κ. Λεβέντη και κυνηγό τον κ. Καμμένο, «ψήνεται» η επόμενη απαγόρευση.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 5.10.2016