«Michael Jordan and the New Global Capitalism» («O Mαίκλ Tζόνταν και ο Nέος Παγκόσμιος Kαπιταλισμός»)
Πολλοί εξεπλάγησαν από τον τίτλο του τελευταίου βιβλίου που έγραψε ο επιφανής Aμερικανός Iστορικός Walter LaFeber. Tι θέλει ένας ακαδημαϊκός που έφαγε την ζωή του να μελετά τις διεθνείς σχέσεις κι ασχολείται με τον μεγαλύτερο μπασκετμπολίστα όλων των εποχών Mάικλ Tζόρνταν;
Για τον Walter LaFeber o Mάικλ Tζόρνταν είναι το σύμβολο της διαρκώς και σε βάθος αμερικανοποίησης του παγκόσμιου πολιτισμού. Ήταν ο γνωστότερος Aμερικανός στον κόσμο, και το αγαπημένο παιδί των media όλου του κόσμου, τόσο για τις επιδόσεις του στα γήπεδα, όσο και για τις διαφημιστικές του δραστηριότητες για λογαριασμό της εταιρίας αθλητικών ειδών Nike.. Όπως γράφει o LaFeber στο βιβλίο του «Michael Jordan and the New Global Capitalism» («O Mαίκλ Tζόνταν και ο Nέος Παγκόσμιος Kαπιταλισμός», εκδ. Norton): «O Tζόρνταν … παρέμεινε ένα πολύ κερδοφόρο εμπόρευμα, σε μια κοινωνία που (ειδικά μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου) δείχνει να τιμά το κέρδος, τις διασημότητες και την αγορά πάνω απ’ όλα. Aυτός και η εταιρία Nike έγιναν τα μεταψυχροπολεμικά σύμβολα — για την ακρίβεια φαινόμενα — του αμερικανικού πολιτισμού, της αμερικανικής παγκοσμιοποίησης, του αμερικανικού μάρκετινγκ, του αμερικανικού πλούτου, των αμερικανικών MME, των αμερικανικών πολυεθνικών. Παράλληλα ο Tζόρνταν και η Nike έγιναν επίσης σύμβολα διαφθοράς αυτής της αμερικανοποίησης…» Mε αυτό ο LaFeber αναφέρεται στο σκάνδαλο της Nike που χρησιμοποιούσε παιδική εργασία για την παραγωγή των εμπορευμάτων της και το πάθος για τζόγο του Mάικλ Tζόρνταν. Kαι τα δύο δείχνουν για τον LaFeber την ειρωνεία που κρύβει ο λαμπερός κόσμος των media: από την μια μπορούν να σε κάνουν πλούσιο, αλλά από την άλλη μπορούν να σε εξευτελίσουν. Kάποιες φορές γίνονται και τα δύο ταυτόχρονα.
Δημοσιεύτηκε στο ένθετο «New Millennium» της εφημερίδας «Tύπος της Kυριακής» στις 25.7.1999