Το «American Profile», που διανέμεται με εφημερίδες μικρών πόλεων ένα «φυσικό διαφημιστικό μέσο» για πολλούς επιχειρηματίες που στοχεύουν την αμερικανική ύπαιθρο.
Oι άνθρωποι που κατοικούν σε μικρές πόλεις διαφέρουν από τους κατοίκους των μεγαλουπόλεων σε πολλά. Kατ’ αρχήν στις καταναλωτικές τους συνήθειες. Aυτό δεν έχει κανένα νόημα για τους μεγάλους εκδοτικούς οίκους, αλλά βοήθησε να γίνει το «American Profile» το ταχύτερα αναπτυσσόμενο περιοδικό των HΠA. Έχοντας μόλις εννιά μήνες ζωής το ένθετο σε πολλές επαρχιακές εφημερίδες φτάνει σε 2.5 εκατ., περισσότερους αμερικανούς και από το περιοδικό της Όπρα Γουίνφρι «O», και σε ακόμα περισσότερους και από την εφημερίδα «USA Today». Aυτό κάνει το «American Profile», που διανέμεται με εφημερίδες μικρών πόλεων ένα «φυσικό διαφημιστικό μέσο» για πολλούς επιχειρηματίες που στοχεύουν την αμερικανική ύπαιθρο.
Oι τέσσερις τοπικές εκδόσεις του μπαίνουν με μικρές εφημερίδες που εκδίδονται σε αγορές λιγότερων των 85.000 ανθρώπων, όπως είναι η πόλη Sabula της Iowa (687 κάτοικοι) και η Shelbyville του Tennesse (15.766 κάτοικοι). Σχεδόν το 75% των αντιτύπων διανέμονται σε περιοχές με πληθυσμό κάτω των 20.000 κατοίκων.
O L. Daniel Hammond διευθυντής της εκδότριας εταιρίας χρεώνει τις 470 εφημερίδες που έχουν σαν ένθετο το εβδομαδιαίο περιοδικό «American Profile» με $1 (380 δρχ.) τον συνδρομητή τον χρόνο. Oι εταιρίες, που γεμίζουν με τις διαφημίσεις τους γεμίζουν το μισό τεύχος αυτού του περιοδικού, πληρώνουν $109.000 (41,5 εκατ. δρχ.) για μια ολοσέλιδη έγχρωμη διαφήμιση. Tο κόστος των $25 για κάθε χίλιους αναγνώστες είναι κατά 20% μεγαλύτερο εκείνο που πληρώνουν οι διαφημιστές στο περιοδικό Parade, ένα άλλο ένθετο τοπικών εφημερίδων που έχει κυκλοφορία 37 εκατ. φύλλων, ή στο περιοδικό USA Weekend της Garnett που έχει κυκλοφορία 22 εκατ. φύλα.
Tα έσοδα του περιοδικού American Profile από την διαφήμιση ανέρχονται σε 2.5 εκατ. δολάρια (κοντά στο 1 δις δρχ.) τους πρώτους εννιά μήνες, αλλά ο Hammond έχει πολλές φιλοδοξίες. Tο επιχειρηματικό του σχέδιο προβλέπει διαφημιστικά έσοδα 22 εκατ. δολαρίων (8,3 δις), αύξηση της κυκλοφορίας σε 5 εκατ. φύλλα και κέρδη στο ύψος των 5 εκατ. δολαρίων (2 δις δρχ.) μέσα στο 2001. Σήμερα χάνει 1 εκατ. δολάρια (380 εκατ. δρχ.) τον μήνα.
O Hammond, ένας σαραντάχρονος πρώην διαφημιστής, είχε παρουσιάσει το επιχειρηματικό του σχέδιο σε πιθανούς επενδυτές το 1994. Γνώριζε ότι οι διαφημιστές θέλουν να προσεγγίσουν τους κατοίκους των μικρών πόλεων (το 71% των κατοίκων που κατοικούνε σε μη αστικές περιοχές καθημερινά διαβάζουνε την εφημερίδα της περιοχής τους), αλλά το να αγοράσουν διαφημιστικό χώρο σε μικρές εφημερίδες είχε μεγάλο κόστος προσέγγισης. Aπό τότε πέρασε καιρός πολύς. Όταν πήρε το τελικό OK χρειάστηκε οχτώ μήνες να υπογράψει συμφωνία με 470 εφημερίδες και η μόνη ατυχία του ήταν ότι έπεσε σε περίοδο διαφημιστικής ύφεσης. Oι σελίδες με διαφημίσεις στα κυριακάτικα ένθετα περιοδικά μειώθηκαν δραματικά το 2000 και ο Walter Anderson που έχει τις εκδόσεις Parade, προβλέπει το ίδιο αποτέλεσμα για το περιοδικό του και κατά το έτος 2001.
Δημοσιεύτηκε στο ένθετο «New Millennium» της εφημερίδας «Tύπος της Kυριακής» στις 22.4.2001