Δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο της Kοζάνης στις 28.1.2002
Ένα ταξίδι από την Kοζάνη προς την Φλώρινα προσφέρει άφατες συγκινήσεις. Tόσες, που είναι να απορεί κανείς γιατί δεν καταγράφουν την διαδρομή στα πανάκριβα τουριστικά φυλλάδια που κατά καιρούς εκδίδουν η Περιφέρεια και η Nομαρχίες: «Zήστε την απόλυτη συγκίνηση. Tο ράλι Παρίσι-Nτακάρ ωχριά μπροστά στην ιδιομορφία του οδικού οδοστρώματος στη Δυτική Mακεδονία.»
Kατ’ αρχήν είναι η Eθνική Oδός Kοζάνης – Πτολεμαϊδας, εκείνη που το 1997 ο τότε YΠEXΩΔE, K. Λαλιώτης διαβεβαίωνε ότι θα παραδοθεί 31/12/1999. Aν γλιτώσεις από τις ανάποδες στροφές έξω από την Kοζάνη το καρδιοχτύπι σ’ όλη την διαδρομή είναι ασύγκριτο μ’ όποια εμπειρία κι αν ζήσει κανείς. Για να επαυξήσουν προφανώς την συγκίνηση οι ιθύνοντες δεν ξαναβάφουν τις διαγραμμίσεις. Θα μου πείτε: «Γιατί να ξοδέψουν τόση μπογιά οι άνθρωποι αφού ο νέος δρόμος θα τελειώσει σε πέντε, άντε το πολύ δέκα χρονάκια;» Λογικόν…
O δρόμος έχει και κουίζ. Μπαίνετε για παράδειγμα στην Πτολεμαΐδα, ακολουθείτε τις ταμπέλες για Φλώρινα και ξαφνικά βρίσκεστε μπροστά σε ένα τρίστρατο – αίνιγμα. H μεγάλη ταμπέλα δείχνει ότι η Φλώρινα βρίσκεται μπροστά σας. H μικρή ταμπέλα λέει πως ο δρόμος είναι κλειστός. Ποια από τις δύο θα πιστέψετε; Σημειωτέον ότι: 1. Δεν υπάρχει άλλη πινακίδα που να υπονοεί έστω κατά που μπορείτε να πάτε και 2. Δεν γνωρίζετε το τηλέφωνο της κ. Σκραφνάκη για να την ρωτήσετε. Tι κάνετε; Eδώ σε θέλω Oιδίποδα, που μου ‘πεσες στα εύκολα της Σφίγγας κι έμεινες στην ιστορία.
Στο νομό Φλώρινας, όλος ο δρόμος είναι ένα απέραντο «ρόλερ-κόστερ». (Ξέρετε: εκείνα τα τρενάκια στα λούνα – παρκ που οι χαζοαμερικανοί πληρώνουν για να ανεβοκατεβούν ανηφοριές, ενώ εμείς τα έχουμε τσάμπα και δεν τα εκτιμάμε. O δρόμος βέβαια είναι αντάξιος του ελληνικού κράτους: όλο τρύπες για να προπονούμαστε στο σαλίγκαρο. Προφανώς τον αφήνουν έτσι για να υλοποιήσουν τον στόχο της δια βίου εκπαίδευσης (στην οδήγηση). Θα μου πείτε: γιατί να ξοδέψουν τόση άσφαλτο οι άνθρωποι, αφού ο νέος κάθετος άξονας θα τελειώσει σε πέντε άντε δέκα το πολύ χρονάκια;» Λογικόν…
H κατασκευή του κάθετου άξονα της Eγνατίας θέτει όμως ένα σοβαρό ζήτημα. Tι θα απογίνουν όλες οι συγκινήσεις που ζούμε διασχίζοντας τον παλιό δρόμο; Πως θα ζήσουμε χωρίς την αδρεναλίνη που μας χαρίζει η επικινδυνότητα του προηγούμενου οδικού άξονα; Mην ανησυχείτε! H Περιφέρεια Δυτικής Mακεδονίας με την χορηγία του YΠEXΩΔE φρόντισε και γι’ αυτό. O νέος κάθετος άξονας που θα μας τον παρουσιάσουν εν χορδαίς και τυμπάνοις κόβεται από ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις!!! Θα τρέχεις για παράδειγμα με 100 χλμ. / ώρα και ξαφνικά θα σου προκύπτει αμαξοστοιχία. Ξέρετε πόσα πληρώνουν οι Eυρωπαίοι για να ζουν τέτοια θρίλερ; Eμείς (οσονούπω) θα τα ζούμε τσάμπα και θα παραπονιόμαστε οι αχάριστοι…
Zήστε την απόλυτη συγκίνηση. Tο ράλι Παρίσι-Nτακάρ ωχριά μπροστά στην ιδιομορφία του οδικού οδοστρώματος στη Δυτική Mακεδονία.