Μέγας καυγάς για την προσφυγιά του Ιησού, χωρίς να υπάρχουν τεκμηριωμένα στοιχεία για την γέννηση, ενώ τα ευαγγέλια είναι αντιφατικά.
Μέγας καβγάς ξέσπασε –πρωτίστως στα social media– για το τι δουλειά είχε ο Ιωσήφ στην Βηθλεέμ και τι έκανε μετά. Ο τσακωμός ξεκίνησε με μια ανάρτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, ο οποίος έγραψε στο Twitter «Μετά τη γέννηση του Ιησού στην φάτνη της Βηθλεέμ, οι Εβραίοι γονείς του τον πήραν και πήγαν, ως πρόσφυγες στην Αίγυπτο για 12 χρόνια, για να γλυτώσει το λεπίδι του, διορισμένου από τους Ρωμαίους κατακτητές, Ηρώδη. Αυτά, για όσους ρατσιστές βρίζουν και αμφισβητούν τα περί προσφυγιάς» (23.12.2018).
Απάντησε ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αδωνις Γεωργιάδης –σιγά μην το άφηνε να πέσει κάτω– ότι «η Αίγυπτος και η Ιουδαία ανήκαν αμφότερες στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Αν ήθελαν οι Ρωμαίοι να τους σκοτώσουν μπορούσαν και εκεί. Σταμάτα σε παρακαλώ να γράφεις ανοησίες. Είσαι ικανός σε λίγο να μας πεις ότι είσαι πρόσφυγας στις Βρυξέλλες» (24.12.2018), για να μπουκάρει και ο διαδικτυακός βραχίονας του ΣΥΡΙΖΑ left.gr καταλογίζοντας «χριστουγεννιάτικο θράσος» στον κ. Γεωργιάδη και αναφέροντας την υπενθύμιση Παπαδημούλη ότι «Ο @AdonisGeorgiadi με βρίζει γιατί θύμισα στους ρατσιστές, πως Ιωσήφ, Μαρία, Ιησούς, έζησαν 12 χρόνια προσφυγιάς στην Αίγυπτο για να γλυτώσουν το λεπίδι του Ηρώδη. Μέγα θράσος από τον διαφημιστή του βιβλίου “Οι Εβραίοι-Ολη η αλήθεια” του Πλεύρη! Καλά Χριστούγεννα σε όλες κ όλους!». Μετά μπήκαν κι άλλοι στον καβγά, βάζοντας τους Αραβες, τους «αραβόφωνους», τους Εβραίους και δεν ξέρουμε αν ανακάλυψαν και «εβραιόφωνους».
Είναι, δε, εκπληκτικό πως όλος αυτός ο τσακωμός για τις ιστορικές λεπτομέρειες σχετικά με τη γέννηση του Ιησού γίνεται παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ιστορικά τεκμήρια για τη γέννηση καθ’ αυτή. Υπάρχουν μόνο τα ευαγγέλια (τα τέσσερα επίσημα συν τα απόκρυφα), τα οποία όμως γράφτηκαν μισόν αιώνα μετά τη σταύρωση του Ιησού. Τα περί γέννησης, απογραφής, καταφυγής στην Αίγυπτο κ.λπ. βασίζονται σε πρώτους χριστιανικούς θρύλους, που αναπαρήγαγαν οι ευαγγελιστές χωρίς να το πολυψάξουν. Γι’ αυτό και τα ευαγγέλια εμπεριέχουν τρανταχτές διαφορές σχετικά με τα γεγονότα, όπως αναφέρει ο καθηγητής Ιστορίας Δημήτρης Κυρτάτας στην ενδελεχή μελέτη «Απόκρυφες Ιστορίες. Μύθοι και θρύλοι από τον κόσμο των πρώτων Χριστιανών» (εκδ. Αγρα). Η φυγή στην Αίγυπτο μνημονεύεται από τον Ματθαίο για να γλιτώσει το νήπιο «το λεπίδι του, διορισμένου από τους Ρωμαίους κατακτητές, Ηρώδη», όπως λέει ο κ. Παπαδημούλης. Αλλά ο Λουκάς λέει άλλα: Σαράντα μέρες μετά τη γέννηση ο Ιησούς μεταφέρθηκε στον Ναό της Ιερουσαλήμ.
Τρέχα, γύρευε δηλαδή και σε καβγά να βρισκόμαστε επειδή από τη χριστιανική παράδοση ξεχάσαμε το κυριότερο: Ειρήνη υμίν, τέτοιες μέρες…
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 25.12.2018