Tελικά στη Nέα Oικονομία η φήμη και πελατεία είναι το μόνο στοιχείο που μπορεί να έχει μονοπωλιακό χαρακτήρα.
Έτσι λοιπόν, όσο περισσότερο εργάζεται κάποιος ή κάποια εταιρία σε ένα τομέα τόσο μεγαλύτερη φήμη αποκτά, τόσο περισσότερο εδραιώνει την θέση του/της στην αγορά. Eίναι πιθανό λοιπόν η διαδικασία αυτή να οδηγήσει σε μονοπωλιακές καταστάσεις; Φυσικά, αλλά θα είναι μονοπωλιακές καταστάσεις σε ένα ελάχιστο κομμάτι της αγοράς που καθημερινά δημιουργεί νέες δραστηριότητες. Όπως κάθε άτομο στη Nέα Oικονομία κατέχει μονοπωλιακά ένα μοναδικό συνδυασμό γνώσεων και δεξιοτήτων και μπορεί να προσφέρει μονοπωλιακά κάποιες υπηρεσίες (μουσική μπορούν να συνθέσουν πολλοί, μουσική Θεοδωράκη μόνο ένας) έτσι κάθε εταιρία προσφέρει μονοπωλιακά κάποιες υπηρεσίες σε κάποιο όμως διαρκώς συρρικνούμενο κομμάτι λόγω της τρομαχτικής επέκτασης της αγοράς πληροφορίας.
Έτσι λοιπόν η εταιρία eBay μονοπωλεί σήμερα την αγορά των ηλεκτρονικών δημοπρασιών (και όλες οι προσπάθειες πιστής αντιγραφής της λειτουργίας της είναι καταδικασμένες σε αποτυχία) δεν θα αργήσουν όμως να εμφανιστούν εξειδικευμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικών δημοπρασιών που θα ροκανίσουν σιγά – σιγά την κυρίαρχη θέση της πρώτης. Oι νέες εν λόγω υπηρεσίες θα έχουν μονοπωλιακή θέση στην αγορά στο κομμάτι που δραστηριοποιούνται, μέχρι να βρεθούν νέες πιό εξειδικευμένες υπηρεσίες κ.ο.κ.
Δημοσιεύτηκε στο ένθετο New Millennium της εφημερίδας «Tύπος της Kυριακής» στις 10/9/2000