Δεν πρόκειται να αφήσει τίποτε όρθιο αυτή η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας, διότι η τρόικα βλέπει μόνο τα βραχυπρόθεσμα και δεν ασχολείται με τις ζημιές που κάνει το κατά Βαρουφάκη αριστερό τσούρμο στη χώρα.
Ολοι γνωρίζουμε πως είναι σοφός ο καθηγητής που διαφεντεύει την παιδεία μας. Το μόνο ερώτημα είναι «πόσο σοφός;». Μπορεί να τα σφάζει όλα και όλα να τα μαχαιρώνει ταυτοχρόνως; Ο ίδιος μοιάζει σεμνός. Δεν λέει ποτέ τίποτε για τον εαυτό του. Για το μέγεθος της σοφίας του μιλούν όσα προτείνει. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που καταθέτει στη Βουλή ο υπουργός, μπορεί να συγχωνεύει και να καταργεί ΑΕΙ όταν «η λειτουργία μεμονωμένων ΑΕΙ δεν δικαιολογείται επιστημονικά και, αντιθέτως, δυσχεραίνει την έρευνα και τη διδασκαλία στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία»· με απόφαση του υπουργού Παιδείας είναι δυνατό να ιδρύεται σε κάθε ΑΕΙ Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης· με απόφαση του υπ. Παιδείας, μπορεί να διοργανώνονται στα ΑΕΙ διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, τα οποία θα παρέχουν σχετικά διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Αυτά προστίθενται στα υπόλοιπα πολλά, αυτά που έκαναν οι προκάτοχοί του, οι οποίοι φυσικά ήταν λιγότερο σοφοί από αυτόν.
Δεν πρόκειται να αφήσει τίποτε όρθιο αυτή η κυβέρνηση στον χώρο της Παιδείας, διότι η τρόικα βλέπει μόνο τα βραχυπρόθεσμα και δεν ασχολείται με τις ζημιές που κάνει το κατά Βαρουφάκη αριστερό τσούρμο στη χώρα. Ενώ οι χουλιγκάνοι παρά την τυπική κατάργηση του ασύλου αλωνίζουν στα πανεπιστήμια, ο κ. Κώστας Γαβρόγλου εξανεμίζει και την ελάχιστη πιθανότητα να συλληφθεί κάποιος από αυτούς, δηλαδή δίνει «πράσινο φως» στις βιαιοπραγίες εντός των πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Για το άσυλο θα μιλήσουμε εκτενώς στο αυριανό σημείωμα, αλλά τώρα πρέπει να τονίσουμε πως το κείμενο που κατέθεσε ο κ. Γαβρόγλου πάσχει από την υπεροψία που χαρακτηρίζει όλα τα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας. Διατηρεί και επεκτείνει τον σοβιετικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος, ακόμη και σε περιοχές που υπήρχε ντε φάκτο στοιχειώδης ακαδημαϊκή αυτονομία. Τώρα ο υπουργός, μαζί με όσα ορίζει, στα νηπιαγωγεία, στα δημοτικά, στα γυμνάσια, στα λύκεια, στα ΙΕΚ, στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, στα μειονοτικά σχολεία, στα προπτυχιακά των ΑΕΙ, στα θρησκεύματα, στην έρευνα και στην τεχνολογία, αποφάσισε να αναλάβει και τα μεταπτυχιακά. Υπήρχε πρόβλημα; Οχι, μια χαρά πάνε τα περισσότερα και αυτοχρηματοδοτούνται. Αλλά ένας σοφός καθηγητής –που κατά τον πρωθυπουργό μοιάζει με τον Αϊνστάιν– είναι σαν Θεός. Δεν παίζει το σύμπαν της Παιδείας στα ζάρια. Δεν αφήνει τίποτε στην τυχαιότητα που παράγουν οι πρώην συνάδελφοί του.
Είμαστε σίγουροι ότι μπορεί να τα φέρει όλα σε πέρας ο σοφός καθηγητής. Κι αυτά κι άλλα τόσα. Ομως δεν σκέφτηκε πως άνθρωπος είναι και μπορεί κάποια στιγμή να τον αντικαταστήσει κάποιος άλλος λιγότερο σοφός και να τα κάνει όλα μαντάρα;
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 2.6.2017