Οι δημοσιογράφοι το παίζουν αγορανομία, οι υπουργοί ασχολούνται με την τιμή των μούσμουλων και οι υπηρεσίες των υπουργείων μετατρέπονται σε διαχειριστές δικτυακών τόπων που μετρούν την τιμή της τομάτας.
«Ξέρετε πόσο έχουν πάει τα μούσμουλα κ. Τσοχατζόπουλε;» ωρυόταν ο δημοσιογράφος ενώ ο υπουργός κάτι ψέλλιζε, αλλά δεν τολμούσε να πει το απλό και ξάστερο: «Όχι δεν ξέρω πόσο κοστίζουν τα μούσμουλα και δεν με νοιάζει. Η τιμή των μούσμουλων είναι μια σύμβαση ανάμεσα στον καταναλωτή και τον παραγωγό. Δεν αφορά το Ανάπτυξης. Το υπουργείο, ούτε παράγει, ούτε διαθέτει μούσμουλα στην αγορά. Αρα λοιπόν η τιμή τους δεν μας αφορά. Αν είναι ακριβά ας μην τα αγοράσει ο κόσμος…»
Δεν τόλμησε να το πει ο κ. Τσοχατζόπουλος αυτό το απλό πράγμα, γιατί κατατρύχεται από το φάντασμα του «φίλου του λαού». Είναι παιδί του πλέον λαϊκιστικού κόμματος που πέρασε από την ιστορία της Ελλάδος και νιώθει την υποχρέωση να πενθεί -ή τέλος πάντων να συμπαρίσταται στους καταναλωτές- όταν αγοράζουν μούσμουλα. Ή έστω κεράσια. Γι’ αυτό προχώρησε και στην κατεξοχήν λαϊκιστική μπαρούφα της δημιουργίας «παρατηρητηρίου τιμών λαϊκών αγορών» μέσω διαδικτύου. Για να δείξει ότι κάτι κάνει σχετικά με τα μούσμουλα. Ενώ στο γραφείο του περιμένουν (ελπίζω) δεκάδες επενδυτικές προτάσεις για να βγάλουν τη χώρα από την υπανάπτυξη. Ενώ η ελληνική οικονομία σβήνει από τις αγκυλώσεις τη νομοθεσίας, ο κ. Τσοζατζόπουλος ασχολείται με τα μούσμουλα δια του internet. Απλώς και μόνο γιατί δεν έχει το θάρρος να πει ότι τα μούσμουλα και άλλα οπωροκηπευτικά είναι εκτός των αρμοδιοτήτων του.
Σ’ αυτή τη χώρα έχουμε μπερδέψει τα πάντα. Οι δημοσιογράφοι το παίζουν αγορανομία (δείτε πόσα κανάλια επαίρονται ότι έχουν ρίξει τις τιμές των κερασιών), οι υπουργοί ασχολούνται με την τιμή των μούσμουλων και οι υπηρεσίες των υπουργείων μετατρέπονται σε διαχειριστές δικτυακών τόπων που μετρούν την τιμή της τομάτας. Καλό -όσο και αναποτελεσματικό- είναι το τελευταίο, μόνο που είναι δουλειά του ΙΝΚΑ. Όχι του υπουργείου Ανάπτυξης.
Το υπουργείο του κ. Τσοχατζόπουλου έπρεπε να μεριμνά για τους κανόνες του Εμπορίου και για τη δημιουργία προϋποθέσεων Ανάπτυξης της χώρας. Δεν κάνει ούτε το ένα. ούτε το άλλο. Ασχολείται, όμως, με τα μούσμουλα. Φυσικά, ανεπιτυχώς…
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 30.5.2003