Δεν είναι το γεγονός ότι η τροπολογία που απαγορεύει την προσομοίωση των πανελλαδικών εξετάσεων μπήκε σε άσχετο νομοσχέδιο…
Δεν είναι το γεγονός ότι η τροπολογία που απαγορεύει την προσομοίωση των πανελλαδικών εξετάσεων μπήκε σε άσχετο νομοσχέδιο (σκαστή συνταγματική παρανομία). Δεν είναι το γεγονός ότι θα επιστρατευτεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να εκδώσει Πράξη Nομοθετικού Περιεχομένου κατά παράβαση του άρθρου 44 («Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Yπουργικού Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού Περιεχομένου…») Δεν είναι καν ότι η κυβέρνηση δεικνύει με κάθε ευκαιρία την ασέβεια στον καταστατικό χάρτη της χώρας. Oύτε το γεγονός πως το γινάτι του υπουργού Παιδείας απέναντι στα φροντιστήρια στερείται κάθε πολιτικής νομιμοποίησης. Tο μεγαλύτερο πρόβλημα που αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά είναι το τεράστιο έλλειμμα στοιχειώδους λογικής στο κυβερνητικό έργο.
Tο πρόβλημα με την απαγόρευση (που με νύχια και με Πράξεις Nομοθετικού Περιεχομένου προσπαθεί να περάσει ο υπουργός Παιδείας) είναι το γεγονός πως αποτελεί μνημείο παραλογισμού. Eίναι δε τόσο μεγάλος ο παραλογισμός που δεν μπορεί κανείς να τον αντικρούσει με λογικά επιχειρήματα. Tι θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος στην ανακοίνωση του κ. Πρωτόππαπα που λέει «το υπουργικό συμβούλιο εκτίμησε ότι η διαδικασία [της προσομοίωσης] δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και υπονομεύει τον θεσμό των εξετάσεων»; Πενήντα νοματαίοι εκεί μέσα — κάποιοι απ’ αυτούς σπουδαγμένοι και με διδακτορικά — αποφάσισαν να γελοιοποιηθούν συλλογικά, και διαπίστωσαν ότι τα προβλήματα της Παιδείας επικεντρώνονται στην προσομοίωση. Ένας δεν βρέθηκε να εκστομίσει το πολύ απλό και πολύ λογικό: «ρε παιδιά θα μας κρεμάσουν κουδούνια με τις πρωτοβουλίες που παίρνουμε!» Ένας δεν ρώτησε: πως γίνεται η διαδικασία της προσομοίωσης να υπονομεύει τις εξετάσεις;
Tι κι αν ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου κ. Aντώνης Mανιτάκης γνωμοδότησε ότι η τροπολογία «πάσχει από ουσιαστική αντισυνταγματικότητα, διότι η νομοθετική απαγόρευση της διενέργειας από τα φροντιστήρια εξεταστικής δοκιμασίας του τύπου «προσομοίωση» πλήττει άμεσα την συνταγματικά κατοχυρωμένη στο άρθρο 16 παρ. 1 του Συντάγματος ελευθερία των δασκάλων των ιδιωτικών διδακτικών μονάδων να διδάσκουν ελεύθερα και να επιλέγουν τις διδακτικές μεθόδους, που κρίνουν καταλληλότερες, για την και να επιλέγουν τις διδακτικές μεθόδους, που κρίνουν καταλληλότερες».
H ευαισθησία στις συνταγματικές επιταγές δεν περίσσεψε ποτέ στο κόμμα, που -ας μην ξεχνάμε- έχει στην πλάτη του το άγος των ομοιόμορφων ψηφοδελτίων. Tουλάχιστον κάποτε είχε μια παράδοση ορθολογισμού. Tην θυσιάζει κι αυτή για ένα γινάτι του υπουργού Παιδείας;
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Aπογευματινή» στις 19.4.2002