Η εικόνα του πρωθυπουργού με φόντο το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης ήταν αδάπανη για τη χώρα διαφήμιση.
Είναι δύσκολη η διακυβέρνηση σε πρωτόγνωρους καιρούς, όπως αυτοί της πανδημίας. Ακόμη δυσκολότερη είναι η αντιπολίτευση. Η κυβέρνηση δεν έχει άλλον τρόπο να λειτουργήσει παρά μόνον αυτόν που της προσάπτει η αντιπολίτευση: «κάνοντας και βλέποντας». Η αντιπολίτευση, από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να ακολουθήσει το παλιό εγχειρίδιο, που συνοψίζεται στο «βλέποντας και λέγοντας»· βλέποντας τις ενέργειες της κυβέρνησης και κατηγορώντας τη για όλες. Ο φόβος της πανδημίας και οι επερχόμενες παράπλευρες επιπτώσεις στην οικονομία θέλουν πειστικά επιχειρήματα, τα οποία όμως δεν μπορούν να υπάρξουν, διότι δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία να τα στηρίξει.
Για τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο πρωθυπουργός έχοντας ως φόντο το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης, υπήρξαν από τον ΣΥΡΙΖΑ δύο λογιών αντιδράσεις: η χονδροειδής της τομεάρχου Τουρισμού της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Νοτοπούλου, η οποία έγραψε πως «η δυσφήμιση του ελληνικού τουρισμού έχει όνομα: κυβέρνηση Ν.Δ.» (15.6.2020), και η πιο εκλεπτυσμένη, του βουλευτή Κώστα Ζαχαριάδη, που λέει: «Ο κόσμος του τουρισμού, της εστίασης, της μεσαίας επιχειρηματικότητας εκπέμπει SOS και η κυβέρνηση δεν δίνει απαντήσεις στα προβλήματά του, αλλά οργανώνει επιτυχημένες επικοινωνιακές φιέστες» (16.6.2020).
Δεν θα ασχοληθούμε με τις παιδαριώδεις αποφάνσεις της κ. Νοτοπούλου, απλώς πρέπει να ρωτήσουμε τον κ. Ζαχαριάδη: τι κακό έχει μια φιέστα για τον τουρισμό, όταν μάλιστα είναι επιτυχημένη; Η εικόνα του πρωθυπουργού με φόντο το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης ήταν αδάπανη για τη χώρα διαφήμιση σε όλα τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα του εξωτερικού, που σημαίνει ότι μπορεί να φέρει λεφτά και στον «κόσμο του τουρισμού, της εστίασης, της μεσαίας επιχειρηματικότητας» και δευτερευόντως στο κράτος.
Υπάρχουν οι κακοπροαίρετοι του ΣΥΡΙΖΑ, που λένε ότι ο στόχος του κ. Μητσοτάκη δεν ήταν οι αγορές του εξωτερικού, αλλά οι εκλογείς εσωτερικού. Ας συμφωνήσουμε, αν και ισχύει το «περί προθέσεων, κολοκυθόπιτα». Το ερώτημα είναι: ενισχύεται η τουριστική εικόνα της χώρας, πέρα από προσδοκώμενα τα εκλογικά κέρδη της Ν.Δ.; Η απάντηση είναι θετική με δεδομένο ότι «η φιέστα» ήταν επιτυχημένη. Επομένως, έπρεπε να χάσει η χώρα την ευκαιρία επειδή –όπως πιθανολογείται από κάποιους– ο κ. Μητσοτάκης θα κάνει 21 τις 20 μονάδες διαφορά που έχει με τον ΣΥΡΙΖΑ;
Βεβαίως, ο τουρισμός χρειάζεται περισσότερα· το καλύτερο είναι πάντα ο εχθρός του καλού. Απαιτείται στήριξη «του κόσμου του τουρισμού, της εστίασης, της μεσαίας επιχειρηματικότητας», με πραγματικό χρήμα και όχι μόνον υπηρεσίες προβολής του από τον πρωθυπουργό. Αλλά αυτά τα χρήματα από κάπου πρέπει να προέλθουν. Είτε από τη φορολογία των υπολοίπων (να τρώμε δηλαδή τις σάρκες μας) είτε να τα φέρουν όσοι πεισθούν από τη «φιέστα».
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 18.6.2020