Ο Εθνικός Κήπος είναι ένα από τα σημεία που η Πρόοδος, με πρώτο τον ΣΥΡΙΖΑ, ετοιμάζεται να κάνει πεδίο αντιπαράθεσης.
Χρήζουν προστασίας οι αυτοφυείς συκιές στον Εθνικό Κήπο; Προκειμένου να κάνει φασαρία η Πρόοδος, όλα πρέπει να μείνουν ως έχουν. Και οι φασαριόζικοι «αγώνες» της Προόδου γίνονται πλέον με μεθόδους καρμπόν. Πρώτα εκδίδονται κάποιες ανακοινώσεις για «αρχέγονα» ή «αυτοφυή» δένδρα που χάνονται, εκτοξεύονται «πλουμιστοί όροι», όπως «ξεπούλημα», «εκχώρηση σε ιδιώτη» κ.λπ. και μετά ακολουθεί η «δυναμική» αντίδραση σε ό,τι πάει να γίνει.
Ο Εθνικός Κήπος είναι ένα από τα σημεία που η Πρόοδος, με πρώτο τον ΣΥΡΙΖΑ, ετοιμάζεται να κάνει πεδίο αντιπαράθεσης. Πριν από ένα μήνα ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, παρουσίασε μια μελέτη ανάπλασης και ανάδειξης του ιστορικού αυτού χώρου της Αθήνας, τον οποίο σήμερα προσπερνούν αδιάφοροι οι περισσότεροι Αθηναίοι. Για τον λόγο αυτό έγινε μια κηποτεχνική μελέτη από τον διάσημο αρχιτέκτονα τοπίων Louis Benech, γνωστό μεταξύ άλλων για τις παρεμβάσεις του στον κήπο των Βερσαλλιών. Θα γίνουν ήπιες παρεμβάσεις σε οκτώ σημεία (που έχουν μαζέψει αγριόχορτα και… αυτοφυείς συκιές) ενώ για ένα δίμηνο θα φιλοξενηθεί και μια υπαίθρια έκθεση έργων σύγχρονης τέχνης με την επιμέλεια της Iwona Blazwick, διευθύντριας της Whitechapel Gallery του ανατολικού Λονδίνου. Τα λεφτά 1,4-1,6 εκατ. ευρώ θα τα χορηγήσει ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Δημήτρης Δασκαλόπουλος.
Αυτό, μαζί με τον σύμφυτο πλέον συντηρητισμό της Αριστεράς, είναι το κόκκινο πανί για την επικεφαλής του συνδυασμού που κατέβασε ο ΣΥΡΙΖΑ στις δημοτικές εκλογές, Ελένη Πορτάλιου. Το άρθρο της στην «Αυγή» έχει τον τίτλο «Ο Εθνικός Κήπος “εκχωρείται” σε ιδιώτη» (7.12.2013) Το επιχείρημά της, πλην της «εκχώρησης σε ιδιώτη» (στο κείμενο η λέξη είναι χωρίς εισαγωγικά) είναι βαρύ σαν τα κούφια συνθήματα της Αριστεράς: «“Αξιοποίηση” σημαίνει απαξίωση του Εθνικού Κήπου ως ιστορικού μνημείου και μνημείου της φύσης, με στόχο την παραγωγή πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής υπεραξίας υπέρ του δημάρχου, του χορηγού…»! Ενα από τα προβλήματά της είναι ότι στο υπέδαφος του Εθνικού Κήπου «και σε βάθος 1,5 μ. βρίσκονται… ίχνη του αρχαίου Λυκείου του Απόλλωνα, το αρχαίο υδραγωγείο του Πεισίστρατου (600 π.Χ.) και το υδραγωγείο του Υμηττού (4ος αιώνας π.Χ.)». Το άλλο πρόβλημά της είναι ότι «αφαιρούνται αυτοφυή δένδρα και η συκιά!»
Εκτός αυτών, σημειώνει η κ. Πορτάλιου, «από την εποχή της δημιουργίας του μέχρι σήμερα, ο Κήπος κλείνει με τη δύση του ηλίου ώστε η φύση να ησυχάζει». Ισως αυτό να εξηγεί το γεγονός ότι η Τροχαία κλείνει κάθε βράδυ την Ηρώδου Αττικού και είναι απορίας άξιον πώς δεν σκέφθηκε κανείς να κλείσει και η Βασιλίσσης Σοφίας ώστε να «ησυχάσει» πλήρως η φύση.
Εκ των ανωτέρω θα πρέπει να συμπεράνουμε πως θα ανησύχησε πολύ η φύση όταν μία μόνο Ελληνίδα καλλιτέχνις έκανε 19 εγκαταστάσεις με 85 γλυπτά από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2010. Αυτή ήταν «μια πρώτη προσπάθεια για να ανακατέψουμε την τέχνη με τον Κήπο», όπως είπε ο πρόεδρος του Εθνικού Κήπου, Γιάννης Κωστόπουλος. Ο τότε δήμαρχος Νικήτας Κακλαμάνης το θεώρησε αρχή για παρόμοιες εκδηλώσεις στην πόλη και με άλλους καλλιτέχνες. O ΣΥΡΙΖΑ τότε δεν διαμαρτυρήθηκε. Ισως επειδή τότε υπήρχαν άλλες αντιπολιτευτικές προτεραιότητες.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 17.12.2013