Το πρώτο και σοβαρό σφάλμα του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Μπογδάνου ήταν η δημοσιοποίηση των ονομάτων νηπίων, που κουβαλούν από γεννησιμιού τους το «αμάρτημα» να έχουν ξενοφανή επίθετα. Λέμε «ξενοφανή» διότι, για παράδειγμα, το επίθετο των μεγάλων εθνικών ευεργετών «Αβέρωφ» μοιάζει ξένο, αλλά δεν είναι. Το ίδιο και το επίθετο Αντετοκούνμπο. Ολοι χαιρόμαστε που έχει πολιτογραφηθεί παγκοσμίως ως «Greek». Ετσι κι αλλιώς, από τα επίθετα ποτέ κανείς δεν έβγαλε άκρη. Μπορεί δηλαδή κάποιος να επιχειρηματολογήσει στα σοβαρά ότι ο κ. Μπογδάνος είναι Βούλγαρος ή Τούρκος, μιας και το bogdan απαντά στις σλαβικές και στην τουρκική γλώσσα, αλλά δεν λέει τίποτε στα ελληνικά; Ανόητα πράγματα…
Το δεύτερο και μεγαλύτερο σφάλμα είναι ο πρόλογος με τον οποίο ο βουλευτής διαφήμιζε το επαίσχυντο δημοσίευμα: «Καμία επιτυχία της κυβέρνησης σε κανέναν τομέα δεν αναιρεί την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική πρωτεύουσα». Τα πεντάχρονα που μετέχουν της ελληνικής παιδείας δημιουργούν «κατάσταση εκτάκτου ανάγκης» στην Αθήνα;
Τα πράγματα δυστυχώς είναι χειρότερα, διότι το δεύτερο αυτό σφάλμα είναι διαρκές και εκτεταμένο. Το δημοσίευμα με τίτλο «Ο σοκαριστικός κατάλογος μαθητών νηπιαγωγείου της Αθήνας» παραμένει στον δικτυακό τόπο της συζύγου του κ. Μπογδάνου, χωρίς να υπάρχει πλέον ο… κατάλογος. Και αυτή δεν είναι η μόνη δημοσιογραφική αβλεψία. Το κείμενο ξεκινά ως εξής: «Το οξύ δημογραφικό και κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργεί το μεταναστευτικό στην ελληνική πρωτεύουσα αναδεικνύει κατάλογος δημοτικού σχολείου…». Ας προσπεράσουμε το μπέρδεμα νηπιαγωγείο – δημοτικό. Στα ελληνικά που ξέρουμε, δεν υπάρχει «δημογραφικό πρόβλημα» με 20 παιδιά σε μία τάξη, ασχέτως των ονομάτων τους. Κοινωνικό πρόβλημα, από τα πεντάχρονα, αναδεικνύεται μόνο στο μυαλό όσων ανταγωνίζονται για σταυρούς στην Α΄ Αθήνας.
Πιο ελεεινή εντύπωση από την ελαφρότητα του κ. Μπογδάνου ήταν όσα είπε ο επίσης υποψήφιος στην Α΄ Αθηνών και υφυπουργός Παιδείας (με αυτή τη σειρά) κ. Αγγελος Συρίγος. Δήλωσε «αντίθετος στη δημοσιοποίηση συγκεκριμένων στοιχείων μαθητών», αλλά «πρέπει να επισημαίνουμε το πρόβλημα, σας το λέω εμπειρικά. Από το Μουσείο μέχρι το τέρμα της Πατησίων τα σχολεία μας έχουν έναν αριθμό περίπου στο 90% με μαθητές που δεν έχουν ελληνική καταγωγή» (Real, 15.9.2021).
Αντί να χαίρεται που ως υφυπουργός Παιδείας έχει πελατεία και χιλιάδες παιδάκια, που έχουν ξενοφανή ονόματα, μαθαίνουν την υπέροχη γλώσσα μας και το μεγαλείο του ελληνικού πολιτισμού, επισημαίνει «πρόβλημα». Οσο για το ότι «εμπειρικά» κατέληξε στο ποσοστό 90%, θυμίζει το ανέκδοτο με τον ανιχνευτή που είπε στον λοχαγό του ότι πλησιάζουν 503 εχθροί: «Ηταν τρεις μπροστά και καμιά πεντακοσαριά από πίσω…».
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 17.9.2021