Αν έχεις την επικοινωνιακή υπεροχή του «ηθικού πλεονεκτήματος» μπορείς να ορίσεις πού τελειώνει το χιούμορ και πού αρχίζει ο σεξισμός.
Επρεπε να το περιμένουν στην κυβέρνηση ότι θα γίνει χαμός με το σποτάκι, στο οποίο ο ηθοποιός κ. Χρήστος Λούλης υποδυόταν κάποιον άνδρα που αρνήθηκε στη σύντροφό του να «πάνε στην πλατεία που θα έχει και κόσμο». Η διαφήμιση θεωρήθηκε σεξιστική, διότι σύμφωνα με την πρώην γενική γραμματέα Ισότητας των Φύλων κ. Φωτεινή Κούβελα, παρουσιάζει τον άρρενα «να αντιστέκεται και να συνετίζει, με το υφάκι του γκόμενου και σώφρονα άνδρα, τη δικιά του που είναι μια απερίσκεπτη χαζογκόμενα και η οποία συνήθως τον κάνει ό,τι θέλει, να τον πάει το βράδυ πλατεία».
Να σημειώσουμε ότι η κ. Κούβελα ήταν Γ.Γ. Ισότητας το 2016, τότε που το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας έβγαλε σποτ που έδειχνε καλοφτιαγμένους άνδρες (μόνον άνδρες) να σώζουν από γατάκια μέχρι υπερήλικες και ευειδείς κολυμβήτριες, ενώ ξανθές «απερίσκεπτες χαζογκόμενες», υποδυόμενες τις σέξι νοσηλεύτριες, κοιτούσαν με δέος.
Αλλά τότε δεν είχαμε σεξισμό. Είχαμε ΣΥΡΙΖΑ. Υπήρξαν και τότε κάποιες αντιδράσεις στα social media, αλλά το σποτ βαφτίστηκε «χιουμοριστικό». Αν έχεις την επικοινωνιακή υπεροχή του «ηθικού πλεονεκτήματος» μπορείς να ορίσεις πού τελειώνει το χιούμορ και πού αρχίζει ο σεξισμός. Πάντως, εκείνη η διαφήμιση –σε αντίθεση με την τωρινή της Πολιτικής Προστασίας– δεν αποσύρθηκε από αισχύνη.
Το πρόβλημα δεν είναι τα γνωστά δύο μέτρα και σταθμά του ΣΥΡΙΖΑ, με κορυφαίο τη συγκάλυψη της σεξουαλικής παρενόχλησης του Βενεζουελανού πρέσβη σε υπαλλήλους και «συντρόφισσες» του ΣΥΡΙΖΑ. Το θέμα είναι ότι το «στερεότυπο» της «απερίσκεπτης χαζογκόμενας» που προωθεί η διαφήμιση είναι το αμερικανικό που ανέδειξε το Χόλιγουντ. Το ελληνικό στερεότυπο θέλει τις γυναίκες καπάτσες, που «τυλίγουν τους άνδρες» και κανονίζουν τα πάντα.
Αλλά ακόμη και αν προέκυπτε ρωμαίικο στερεότυπο από το διαφημιστικό σποτ, πάλι χαμός θα γινόταν. Είναι τόσο μεγάλο το στερητικό σύνδρομο της αντιπολίτευσης, τόσο πολλοί οι λογαριασμοί του Διαδικτύου που πρέπει να γεμίσουν likes και retweet, που κάθε αναφορά σε αλληλεπιδράσεις ατόμων διαφορετικού φύλου είναι υλικό για εύκολη επιτυχία. Σαν αυτή που διατυμπανίζει ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης: «Η αρπαχτή των vouchers, η δικαστική προσφυγή κατά των θυμάτων της Marfin και το σεξιστικό βίντεο της Πολιτικής Προστασίας, αποσύρθηκαν λόγω της κατακραυγής στα social media. Αντίθετα, σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ επικρατεί κραυγαλέα χειραγώγηση που προκαλεί ένα μεγάλο έλλειμμα δημοκρατίας!».
Να σημειώσουμε εδώ ότι «η αρπαχτή των vouchers» έγινε τρεις φορές πρωτοσέλιδο στην «Εφημερίδα των Συντακτών» (21, 22, 23.4.2020), ενώ το θέμα της «δικαστικής προσφυγής κατά των θυμάτων της Marfin» αποκαλύφτηκε στον RealFM (5.5.2020).
Οπότε, σε ποια «κραυγαλέα χειραγώγηση των ΜΜΕ που προκαλεί ένα μεγάλο έλλειμμα δημοκρατίας!» αναφέρεται ο σύντροφος;
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 12.5.2020