Έχει δίκιο ο Β. Τσιάρτας: Αφύσικος ο γάμος ομόλφυλων. Αλλά σάμπως των ετερόφυλων είναι φυσιολογικός;
Ο κ. Βασίλης Τσιάρτας ήταν ποδοσφαιριστής και αυτό που θα λέγαμε «λαϊκό παιδί». Εξέφρασε πολλούς συνέλληνες με τις αναρτήσεις του στο Facebook, με τις οποίες τάχθηκε κατά της νομοθέτησης του δικαιώματος αλλαγής ταυτότητας φύλου: «Εύχομαι οι πρώτες αλλαγές φύλου να γίνουν στα παιδιά αυτών που ψήφισαν αυτό το αίσχος. Να δω με τι καμάρι θα κυκλοφορήσουν. ΥΓ. Νομιμοποιήστε και τους παιδόφιλους να ολοκληρώσετε τα εγκλήματα» (3.10.2017). Συνέχισε μία μέρα μετά, γράφοντας «για μένα ζευγάρι είναι μόνο ένας άντρας και μια γυναίκα, οι υπόλοιποι είναι ΑΠΛΑ ΜΑΖΙ. Οσους γάμους όσες παρελάσεις και οτιδήποτε άλλο κάνουν, δε πρόκειται να το δεχθώ ως φυσιολογικό… Ο θεός έπλασε τον Αδάμ και την Εύα. Τα υπόλοιπα κατασκευάστηκαν για κατανάλωση».
Υπό μία έννοια έχει δίκιο ο κ. Τσιάρτας, και ας λυσσομανούν οι «επαναστάτες του πληκτρολογίου». Δεν είναι φυσιολογικό να παντρεύονται ομόφυλοι. Αλλά πάλι, σάμπως είναι φυσιολογικό να παντρεύονται ετερόφυλοι; Ο γάμος δεν απαντά στη φύση· δεν υπάρχουν άλλα όντα να ψέλνουν το «Ησαΐα χόρευε». Ο γάμος είναι κοινωνική κατασκευή για να λύσει προβλήματα περιουσίας, προστασίας των τέκνων κ.λπ. Και η μονογαμία σπανίως απαντά στη φύση και ουδέποτε ως κοινωνικός καταναγκασμός. Οσο για τον Αδάμ και την Εύα της εβραϊκής μυθολογίας, δεν παντρεύτηκαν ποτέ. Ηταν «ΑΠΛΑ ΜΑΖΙ», που θα ’λεγε και ο κ. Τσιάρτας.
Ολόκληρος ο ανθρώπινος πολιτισμός είναι «αφύσικος». Δεν υπάρχουν φράχτες στη φύση. Η ιδιοκτησία είναι κοινωνικός θεσμός. Οι άνθρωποι αποφάσισαν να οριοθετούν κομμάτια γης αντί να σκοτώνονται γι’ αυτά. Το κράτος δικαίου με τα («παράλογα» για κάποιους) δικαιώματα των κατηγορουμένων είναι κοινωνική κατασκευή. Το σύστημα απονομής δικαίου εξελίχθηκε μέσα στους αιώνες μέσα από τη σκέψη φωτισμένων φιλοσόφων και με τη διαδικασία δοκιμής και λάθους φτάσαμε σήμερα να θεωρείται φυσιολογικό να μη λιθοβολούμε τις μοιχαλίδες.
Οι κοινωνίες όμως εξελίσσονται με τον χρόνο και πράγματα που θεωρούνταν «φυσιολογικά» και ήταν ιερά, γίνονται τροχοπέδη στο ευ ζην των ανθρώπων. Γι’ αυτό αντί να διαλύονται οι άνθρωποι και οι κοινωνίες, αλλάζουν οι κοινωνικές κατασκευές, αυτές που εξαιτίας της πολύχρονης ιστορίας τους φτάνουν να θεωρούνται «φυσιολογικές» και ιερές. Εξάλλου, «φυσιολογική» δεν ήταν για χιλιάδες χρόνια η υποταγή των γυναικών; «Αι γυναίκες τοις ιδίοις ανδράσιν υποτάσσεσθε ως τω Κυρίω…» έγραφε προς στους Εφέσιους ο Απόστολος Παύλος και αλίμονο σε όποιον το αμφισβητούσε. Η Ιερά Σύνοδος θα έκανε «ύστατη έκκληση στο σύνολο του πολιτικού κόσμου να αρθεί στο ύψος της ευθύνης και αποστολής του και πέρα από πολιτικά ιδεολογήματα, προκαταλήψεις και την επίκληση του ανεξέλεγκτου δικαιωματισμού», που λέει σήμερα για την ταυτότητα φύλου.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 8.10.2017