Μασκαράτες Δημοκρατίας

on . Posted in Παιδεία

Συνεδρίασε λέει η συντονιστική επιτροπή των καταλήψεων για να αποφασίσει –τι άλλο;– τη συνέχεια των κινητοποιήσεων. Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, που αναδημοσιεύθηκε αυτούσιο σε όλους τους δικτυακούς τόπους, «Μαθητές από περισσότερα από 180 σχολεία παρευρέθησαν στη σαββατιάτικη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής της Αθήνας, στην Γκράβα. (…) Οι μαθητές καλούν τους καθηγητές να μην εφαρμόσουν τις “τηλε-απουσίες”, όπως χαρακτηρίζουν και την τηλε-εκπαίδευση στα σχολεία, τα οποία τελούν υπό κατάληψη. Κάλεσαν, μάλιστα, τους μαθητές από όλα τα σχολεία να πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις προκειμένου να οργανωθούν».

Ολα καλά κι όλα ωραία, αλλά από πού προέκυψε αυτή η συντονιστική επιτροπή; Ποιος εξουσιοδότησε αυτούς τους μαθητές από τα 180 (στρογγυλός αριθμός) σχολεία για να εκπροσωπήσουν το γυμνάσιο ή το λύκειό τους; Το τηλεγράφημα του ΑΠΕ δεν διευκρινίζει σχετικώς, ούτε καταγράφει αν κάποιος συντάκτης του παρέστη στην εν λόγω συνεδρίαση, αν έλεγξε ότι ήταν 180 τα σχολεία και όχι 179, αν όσοι συνεδρίασαν ήταν πράγματι μαθητές ή τίποτε κομματικοί κρεμανταλάδες. Υποψιαζόμαστε ότι το ΑΠΕ απλώς αναμετέδωσε μια ανακοίνωση, που ουδείς γνωρίζει από πού κρατάει η σκούφια της. Να σημειώσουμε επιπλέον ότι, σύμφωνα με τις έρευνες της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, πέρυσι υπήρχαν στην Αττική 1.122 σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα εικαζόμενα 180 σχολεία είναι το 6,3% του συνόλου των μονάδων.

Υπάρχουν όμως και πρότερα του Συντονιστικού ερωτήματα. Ας υποθέσουμε ότι ισχύει η περίεργη θεωρία Τσίπρα περί νομιμοποίησης των καταλήψεων. Να θυμίσουμε ότι το 2012 ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ ρωτήθηκε αν θα έκανε κατάληψη στο Χάρβαρντ, διότι εκεί δίδασκε ο κ. Γιώργος Παπανδρέου. «Η κλίμακα της αντίστασης και της διαμαρτυρίας», είπε, «νομιμοποιείται από την αποδοχή της από το κοινωνικό σύνολο και από το δημοκρατικό των διαδικασιών μας μέσα από τις οποίες λαμβάνονται αυτές οι αποφάσεις… Το ερώτημά σας είναι λίγο οξύμωρο, διότι στο Χάρβαρντ θα ήταν λίγο δύσκολο να γίνει κατάληψη» (ΔΕΘ 16.9.2012).

Με δεδομένο ότι οι καταλήψεις ξεκίνησαν την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, πώς προκύπτει «το δημοκρατικό των διαδικασιών μας μέσα από τις οποίες λαμβάνονται οι αποφάσεις»; Πότε πρόλαβαν οι μαθητές να κάνουν γενικές συνελεύσεις, πότε αποφάσισε η πλειοψηφία ώστε να μπει λουκέτο στα σχολεία;

Οι «επιτροπές κατάληψης» –και δευτερογενώς το Συντονιστικό τους– είναι απλώς βαρύγδουπα ονόματα, κενά δημοκρατικής νομιμοποίησης. Αποτελούν ένα από τα τερτίπια της ελληνικής Αριστεράς για να επιβληθεί η μειοψηφία επί του συνόλου των γονέων και μαθητών. Αφού λοιπόν τα κατάφεραν μια χαρά σε όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, γιατί να μη συνεχίσουν το παραμύθι;

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 6.10.2020