Η γεωγραφική στόχευση αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία επειδή γίνεται πλέον φανερό ότι το διαδίκτυο είναι καλύτερο διαφημιστικό μέσο για εξειδικευμένες υπηρεσίες παρά για μαζικά προϊόντα.
Χρόνια τώρα οι ηλεκτρονικά επιχειρηματίες ψάχνουν τρόπους για να προωθήσουν το αποκαλούμενο «ένα σε ένα marketing». Ψάχνουν να γνωρίσουν κάθε καταναλωτή τόσο καλά ώστε να του στέλνουν εξειδικευμένα σύμφωνα με τις ανάγκες του διαφημιστικά. Στην προσπάθειά τους αυτή όμως βρίσκουν πολλά εμπόδια και κυρίως την έλλειψη γνώσης για τους καταναλωτές στους οποίους απευθύνονται. Ένα από τα βασικά στοιχεία που λείπουν είναι η γεωγραφική τοποθεσία κάθε επισκέπτη ενός δικτυακού τόπου. Η πληροφορία αυτή για προϊόντα ευρείας κατανάλωσης δεν έχει και μεγάλη σημασία, αλλά για εξειδικευμένες υπηρεσίες παίζει τεράστιο ρόλο. Μια αλυσίδα ξενοδοχείων, για παράδειγμα, που βρίσκεται στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, έκανε ένα διαφημιστικό πρόγραμμα στο internet προσφέροντας φθηνή διαμονή το σαββατοκύριακο. Θέλει όμως η διαφήμισή του να εμφανίζεται μόνο σε αμερικανούς που ζουν στην γύρω περιοχή, γιατί – έτσι κι αλλιώς – για κάποιον Αθηναίο π.χ. είναι χωρίς νόημα.
Η γεωγραφική στόχευση αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία επειδή γίνεται πλέον φανερό ότι το διαδίκτυο είναι καλύτερο διαφημιστικό μέσο για εξειδικευμένες υπηρεσίες παρά για μαζικά προϊόντα. Τα τελευταία εξάλλου έχουν καλύτερες αποδόσεις στα ΜΜΕ. Έτσι η λύση της Real Mapping ενός προγράμματος που «βλέπει» τις διευθύνσεις των επισκεπτών σε κάθε σελίδα προσφέρει καλές λύσεις. Το πρόγραμμα αυτό έχει σε βάση δεδομένων 1,5 δις περίπου ΙΡ (Internet Protocol) διευθύνσεις μοναδικοί αριθμοί που κάθε server έχει στο διαδίκτυο. Δεν αποκαλύπτεται η ακριβής διεύθυνση κάθε χρήστη αλλά η γεωγραφική περιοχή του server που χρησιμοποιεί για να συνδεθεί στο διαδίκτυο. Η βάση αυτή ανανεώνεται κάθε μήνα (υπολογίζεται ότι 2% των ΙΡ διευθύνσεων αλλάζει χέρια κάθε μήνα) και παραχωρείται στους πελάτες της εταιρίας, που πληρώνουν 2,5-15.000 δολάρια μίσθωμα (1-6 εκατομμύρια δρχ.) Η διαφορά στο κόστος οφείλεται στις πληροφορίες που θα λαμβάνει κανείς π.χ. αν ενδιαφέρεται για την χώρα που είναι κάθε συγκεκριμένος χρήστης ή θέλει και την πόλη από την οποία μπαίνει.
Η τεχνολογία αυτή είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σε επιχειρήσεις που σκοντάφτουν λόγω εθνικών νομοθεσιών να αναπτύξουν πλήρως τις δραστηριότητές τους σε διάφορες χώρες, όπως είναι για παράδειγμα τα online καζίνο. Οι τράπεζες έχουν δείξει εξαιρετικό ενδιαφέρον για να καταπολεμήσουν τις απάτες με πιστωτικές κάρτες. Ξέρουν για παράδειγμα σε ποια χώρα εκδόθηκε η Χ κάρτα και μπορούν να διασταυρώσουν μια συναλλαγή. Η έκπληξη προήλθε από το μεγάλο και ξαφνικό ενδιαφέρον που έδειξαν οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού σεξ! «Δεν είμαστε σίγουροι για ποιόν λόγο», δήλωσε στους New York Times η διευθύντρια πωλήσεων της εταιρίας Marie Alexander. «Μπορεί, αν ξέρουν ότι κάποιος μπαίνει από το Τέξας να του δείχνουν φωτογραφίες γυναικών με … καουμπόικα καπέλα».
Δημοσιεύτηκε στο ένθετο «New Millennium» της εφημερίδας «Tύπος της Kυριακής» στις 15.4.2001