Τι προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για το ασύρματο «bluetooth» που καταλήγει σε ενσύρματο ακουστικό;
Καλά και άγια είναι όλα τα μέτρα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Ας ελπίσουμε ότι τα βαρύτερα πρόστιμα θα συνετίσουν κάποιους και δεν θα γίνουν μια ακόμη εστία διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση. Ας προσευχηθούμε επίσης ότι η εφαρμογή των μέτρων θα συνεχιστεί και όταν απομακρυνθούν οι κάμερες της τηλεόρασης. Μπορούμε να ελπίζουμε πολλά, αλλά από ένα δεν θα ξεφύγουμε: από τους παραλογισμούς και αυτής της κρατικής ρύθμισης.
Δεν αναφερόμαστε μόνο στα πρόβατα που πρέπει αν έχουν φλας και φανάρια, όπως εύστοχα επεσήμανε το περασμένο Σάββατο η «Καθημερινή». Υπάρχει και μια άλλη μαύρη τρύπα εντός της οποίας θα πέσουν πολλοί οδηγοί. Αυτή αφορά τα κινητά τηλέφωνα.
Η ρύθμιση είναι σαφής: «Η εν κινήσει χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση με ανοιχτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας». Αρα, το «handsfree» που είναι «bluetooth» επιτρέπεται από τον νέο Κώδικα. Το ενσύρματο όμως «handsfree» απαγορεύεται. Αυτό διακινείται εντέχνως και από τους καταστηματάρχες, οι οποίοι πουλούν αξεσουάρ κινητών τηλεφώνων
Το ερώτημα είναι τι γίνεται με τη συσκευή που είναι μεν «bluetooth» και καταλήγει σε ενσύρματο ακουστικό. Υπάρχουν, κυκλοφορούν στην αγορά και είναι πανάκριβα.
Μια σολομώντειος λύση θα ήταν να καταλογίζεται το μισό πρόστιμο σε όσους χρησιμοποιούν αυτά τα δαιμονικά ενσύρματα-ασύρματα ακουστικά. Μια καλύτερη λύση θα είναι να αποσαφηνιστεί ο Κώδικας προς όφελος των πολιτών.
Ολοι οι χρήστες κινητών τηλεφώνων έχουν ενσύρματα ακουστικά. Δίδονται μαζί με τη συσκευή. Τα άβολα, ασύρματα και εξωγήινα στην όψη «bluetooth» δεν ευδοκίμησαν στην ελληνική αγορά. Είναι σίγουρο ότι εισήχθησαν κατά κόρον και σαπίζουν στις αποθήκες. Τώρα με αφορμή τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα ξεπουληθούν. Πράγμα που επιτρέπει στους παροικούντες συνωμοσιολόγους να μιλήσουν για υπόγειες συναλλαγές μεταξύ εισαγωγέων και συντακτών του κώδικα. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αλλά είναι δύσκολο να πεισθούν οι πολίτες μιας χώρας που σε ποσοστό 33% δήλωσαν ότι η Μοσάντ γνώριζε για το χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους και ειδοποίησε μυστικά 4.000 Εβραίους να μην πάνε εκείνη την ημέρα στη δουλειά.
Φυσικά, τα ενσύρματα ακουστικά μπορεί να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα στην οδήγηση απ’ όσα μπορούν να δημιουργήσουν τα ασύρματα. Αλλά και στη μία και στην άλλη περίπτωση τα χέρια παραμένουν ελεύθερα. Γι’ αυτό η αμφιβολία πρέπει να λειτουργήσει σε όφελος των πολιτών. Σε μια χώρα που όλοι οδηγούν και μιλούν στο τηλέφωνο ταυτόχρονα, ας εξασφαλίσουμε (τουλάχιστον σ’ αυτήν την πρώτη φάση) ότι οι άνθρωποι δεν θα έχουν το ένα χέρι στο τιμόνι και στις ταχύτητες και το άλλο στη συσκευή. Ας εξασφαλίσουμε ότι θα οδηγούν και με τα δύο χέρια και μετά αν μιλούν ενσύρματα ή ασύρματα.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Λίντον Τζόνσον είχε δηλώσει κάποτε ότι «δεν πρέπει να εξετάζουμε τους νόμους μόνο υπό το πρίσμα του οφέλους που θα υπάρχει αν εφαρμοστούν σωστά, αλλά και υπό το πρίσμα της ζημίας που θα επιφέρουν αν εφαρμοστούν λάθος».
Το ίδιο ισχύει και για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Είναι λάθος ο διαχωρισμός των ενσύρματων και ασύρματων ακουστικών. Τόσο λάθος που υπονομεύει το κύρος του αναγκαίου κώδικα συμπεριφοράς στους δρόμους.
Και στο κάτω κάτω της γραφής δεν απαιτείται τόση λεπτομέρεια για την κίνηση στους δρόμους. Εδώ ολόκληρη η ανθρώπινη συμβίωση ορίζεται από δέκα μόλις εντολές. Χρειαζόμαστε 230 πυκνοτυπωμένες σελίδες για να οδηγούμε με ασφάλεια;
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή» στις 7.6.2007